Siste kjente posisjon for LadyFame

GPS tracking powered by InstaMapper.com

fredag, juni 22, 2007

Hele helgen i Misvær

Turid hadde 70 års feiring i Misvær.

Jubilanten fotografert i "eld huset"
under fredagens møsbølefse servering


Fredag gikk vi i gjennom saltstraumen sammen med "Havgula". Det var full motor innover for å rekke starten på feiringa.




Havgula



Dette var første turen innover for nybåten og det var knyttet spenning til brupassering på Støvseth. Rent teoretisk skulle vi ha nesten to meter klaring selv på flo sjø. Men så var det vhf antenna og overett lysene som henger under...spennende hver gang en passerer bruer og spenn, det er vanskelig å bedømme.

Den gamle flytebrygga i "vika" er i dårlig forfatning så vi måtte ut med ekstra ankere.

Jeg har merket en ny bøye med båtnavn og seilnummer. Det ligger nå et 50 kilos anker og kjetting som kan benyttes til trygg fortøyning.



Lørdag var det full fest i Boot campen til Nikita. Tidliger på kvelden var det line dance undervisning i låven. Et flott arrengement. Søndag formiddag hadde Trine og jeg ansvar for "brunchen" til 35 stykker. Da var det godt å fyre på paella panna for arme riddere, egg og bason.

Søndags kveld og natt dorget jeg etter ørreten fra gummibåten. Flere timer gikk med uten et eneste napp. En oter tittet på meg i det jeg passerte elvemunningen. Han hadde tydelig fått fangst.


Mandags kveld returnerte vi med full seilføring i Skjerstadfjorden og en fin slør inn mot Mefallskjæret.

Ingen kommentarer: